Some-aikakaudella yritys pystyy tekemään paljon sekä hyvää että huonoa työnantajamielikuvalleen (Tom Kaisla, KL 20.6.2018). Hyvän työnantajamielikuvan rakentaneet yritykset löytävät muita helpommin hyviä työntekijöitä markkinoita – ja vieläpä kustannustehokkaasti. Miten työnantajamielikuva rakennetaan sellaiseksi, että työntekijät haluavat meille töihin? Selvää on, että homma ei käy hetkessä vaan vie vuosia. Työnantajamielikuvan voi kyllä romahduttaa helposti ja pitkäksi aikaa. Lähtökohta on, että nykyiset työntekijät haluavat olla meillä töissä ja viestivät verkostolleen positiivisia asioita organisaatiosta – työssä viihtymisestä, johtamisesta jne. Viime mainittuja parantamalla viidakkorummun viesti muodostuu positiiviseksi. Sen myötä rekrytointi helpottuu ja ehkä jopa tarve vähenee, kun hyvät työntekijät haluavat sitoutua yritykseemme. Työntekijä kokee johtamisen laadukkaaksi, jos esimies kykenee yksilölliseen johtamiseen. Se edellyttää tietoa yksilöistä. Tietoa saa laadukkaiden henkilöarviointien avulla. Näin yritys viestii olevansa kiinnostunut työntekijöistään ja jaksavansa keskittyä heihin yksilöinä eikä vain massaresurssina. Jari Paulamäki Excelse HR Analyysit Oy
0 Kommentit
Jätä vastaus. |
Kategoriat
Kaikki
|